25.1.07

Taas loppui lanka!!!


Jos tämä olisi taitolaji, niin olisin jo aika mestari! Vaan kun ei ole, niin olen vain luupäinen pässi! Kun aloitin tuota huivia kai viime toukokuussa, ei mieleeni tullut laisinkaan ettei yksinäineb lankakerä välttämättä riittäisi koko huivin reunukseksi. Neuloessa langan riittävyys kävi mielessä jonkun kerran, mutta yritin olla optimistinen... Nuo reunat kuitenkin imaisivat lankaa niin paljon, että ehkä jopa 5. osa huivista jäi ilman reunusta.
Nyt tarvitsisin hiukan apua! Oletko nähnyt lähiaikoina violettia Novitan seitsemän veljestä -lankaa jossain kaupassa? Jos olet, niin voisitko kertoa koordinaatteja, bliis? Tai olisiko nurkissasi 30-50 g jämäkerä tuota samaista lankaa? Voisin mielelläni ostaa sen pois. Värjäyserällä ei ole väliä kun ei tuonkaan langan vyöte ole tallessa... Kiitos ihan hurjan paljon jos voit auttaa!

8 kommenttia:

amelie kirjoitti...

Jos tuo on sellasta vaaleampaa violettia (hieman ehkä kanervan väristä), jota olen käyttäny tässä huivissa:
http://www.flickr.com/photos/amel1e/107675301/in/set-72057594053309007/
niin mulla on sitä jämäkerä. Vaakaa ei ole, joten painoa on vaikea arvioida...ehkä vajaa 50g.

Jos keltään ei löydy suurempaa määrää, niin pistä mulle blogiin kommenttia.

amelie kirjoitti...

Linkki ei kai mahdu yhdelle riville, joten tässä pätkästynä:

http://www.flickr.com/photos/amel1e/107675301
/in/set-72057594053309007/

Arteeni kirjoitti...

Ah ja voih, se saattaisi olla ihan sama lanka... tai epäilen ettei Novitan suppeahkoista värivalikoimista löydy kahta lähes samaa sävyä. Laitatko mulle sähköpostia sia ät luukku piste com, niin sovitaan lopuista säädöistä :)

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin olen mestari tuossa taidossa. Yleensä niin hyvä, että minulta loppuu lanka, jota ei enää valmisteta. Missään värissä.

vattumato kirjoitti...

Mulla on myös luultavasti tuota samaa väriä kerän loppu. Ehkä myöskin n. 50g. Jos vielä tulee tarvetta niin ole yhteyksissä.

uhoava gnu kirjoitti...

Minulta löytyy isompi kerä, mutta pitää varmistaa vielä että on 7veikkaa varmasti eikä Nallea. Sitä on vajaa kerä, että ehkä jopa +100g.
uhoava_gnu AT yahoo DOT com

Lea kirjoitti...

Huivista näyttää tulevan upea.

Taija kirjoitti...

Siivosin juuri vaatehuoneen ja paljastui, että mulla on täysi 150g kerä liilaa ja kanervaa, en saa oikein selville kumpaa tuo käyttämäsi on. Mutta laita viestiä, jos tarvitset lisää lankaa :)